Rumové perníčky podle Maršálka

 


Vyzkoušeno. Jsou moc dobré. 

Suroviny na těsto
100 g moučkového cukru
2 vejce
80 g medu
60 g másla (změklé)
275 hladké mouky
75 g žitné mouky
2 lžičky jedlé sody
2 lžičky skořice
1 lžička hřebíčku a mletého zázvoru
3/4 lžičky soli

Suroviny na polevu
300 g moučkového cukru
70 g rumu
15 g slunečnicového nebo rýžového oleje

Postup
Těsto si připravím večer a nechám ho přes odpočívat.
Nejdřív smíchám cukr, med a vejce. Jen aby se suroviny spojily. V druhé míse si smíchám mouky, sodu a koření. Máslo je potřeba nechat změknout, protože jsem na to zapomněla, nechala jsem ho rozehřát a taky to jde.
Pak přidávám mouku a máslo k cukru s vejci a vypracuji těsto. Protože se mi hodně lepilo,, tak jsem přidala ještě trochu mouky. Pan Maršálek říká, že to chce jen spojit, nijak těsto nedrtit. Zabalím do fólie a nechám v lednici odpočívat.

Těsto vyjde na 4 plechy (4x5 kuliček). Připravím si plechy co mám a pečící papír. Taky něco na ozdobu. Použila jsem květy levandule, měsíčku, bezu a lípy. Dej, co máš.
Připravím si taky polevu, jen suroviny smíchám. Ještě budu potřebovat mřížku, 2 vidličky a papír pod mřížku, protože poleva bude stékat.

Pomocí lžičky si ukrajuji těsto a dělám kuličky. Měly by mít 10 g. Odvážím si první a pak už jedu. Troubu si předehřeji na 160°C, horkovzduch. 
Dám do trouby první plech na 12-15 min, pekla jsem 14.

Vytáhnu, dám druhý plech a vytažené perníčky hned, tedy horké, vykoupu v polevě, úplně celé. Kladu na mřížku tak 4 a posypu květy. Poleva rychle zasychá.
A tak to udělám se všemi perníčky.

Zde je originální postup od pana Maršálka.








Komentáře